Monday, May 11, 2009

BERITA TERKINI: PERIHAL DUN PERAK

Awal pagi tadi lebih kurang jam 2.00 pagi,seorang Adun Pakatan bintang tiga telah menghubungi seorang pegawai Dr.Zambry.

Adun ini mewakili beberapa rakan-rakannya dalam Pakatan bintang tiga meminta pegawai ini memberitahu Dr.Zambry supaya proses pengundian usul di sidang tergempar nanti diadakan secara sulit.

Mereka berkata jangan buat undi angkat tangan,kerana amat sukar bagi mereka untuk membantah. Mereka tidak bersetuju dengan nizar bintang tiga untuk membubarkan Dun.

Mereka juga berkata yang mereka akan menyokong usul undi tidak percaya oleh BN terhadap nizar bintang tiga. Kami nak ajar nizar cukup-cukup kali ini. Sebab itu kami minta undi sulit diadakan. Itulah keluhan Adun berkenaan.

Adun berkenaan berkata,sekurang-kurang 10 adun yang tidak bersetuju dengan pembubaran Dun dan tidak menyokong nizar bintang tiga sebagai MB.

Ulasan saya :

Memanglah adun-adun ini tidak bersetuju dengan pembubaran DUN,kerana mereka takut hilang gaji mereka 5-6 ribu sebulan. Kalau bubar DUN belum tentu mereka akan dicalonkan balik.

Sekiranya dun dibubarkan, sewaktu pengagihan kerusi antara pakatan bintang tiga ini ,pasti akan ada kekecohan. DAP kata aku kena dapat lebih, PAS pula kata,aku pun nak lebih juga. PKR pula kata aku hebat juga aku pun nak lebih juga.

Itu baru bab kerusi,belum bab calon lagi. Dulu tak jangka menang,maka diletaknya calon-calon cap ayam pun tak kisah lah. Tiba-tiba menang dan tubuh kerajaan ,haru biru dibuatnya. Maka ,apa lagi ? seriaulah bulu roma orang-orang yang cerdik ni bertanding.

Kerusi sudah,,calon pun sudah,maka mereka menang lah pilihanraya,boleh tubuh kerajaan. Maka bersorak gembiralah orang-orang Pas di malam keputusan diumumkan,kerana kononnya nizar bintang tiga akan jadi MB balik.

Ptuiiiiiii...kamu jangan haraplah nizar bintang tiga akan jadi MB balik, apa kamu ingat DAP bodoh ke ? Kamu yang bodoh, bila ada cina DAP baca sepatah dua ayat Quran maka gegak gempita disambut dengan seruan takbir. Itu semua gula-gula ja.

Wahai orang-orang Pas ketahuilah oleh mu yang DAP itu tak bodoh,mereka akan berusaha secara halus untuk menghapuskan kuasa melayu di Malaysia dan bermula di Perak.

Kenapa saya cakap DAP tak bodoh ? Kerana sewaktu p/raya diadakan DAP telah meletakan seorang calon melayu untuk dijadikan sandaran sebagai MB Perak jika mereka memenangi lebih kerusi berbanding PAS dan PKR. Sudah tentu DAP akan ada kerusi yang lebih kerana 45 % pengundi di Perak adalah pengundi cina.

Calon melayu yang diletakan itu adalah Tunku Abd Aziz,Naib Presiden DAP. Beliau baru sahaja menyertai DAP tahun lepas,tapi terus di beri jawtan penting. Apa agenda mereka ?

Sekiranya kuasa melayu hilang di Perak ,maka nizar anjing ini dan pengikut-pengikutnya harus disalahkan. Bila mereka mati nanti,kita kerah anak cucu kita kencing atas kubur mereka.

Ikuti siri pembohongan nizar bintang tiga dan mohon rakan blogger sebarkan.klik sini

Apa yang sebenarnya Raja Nazrin kata kepada nizar bintang tiga ?

No comments:

Post a Comment